تذکر چند باره بانک مرکزی به شعب بانکی

پیگیری‌ها نشان می‌دهدکه بانک مرکزی چندین بار به مدیران همه بانک‌ها برای توجیه روسا و کارمندان شعب بانکی درباره نحوه فعال سازی رمزهای پویا تذکر داده، اما برخی بانک و شعب نسبت به این موضوع کم توجه هستند.

به گزارش بنکر (Banker)، با توجه به حجم بالای فیشینگ وکلاهبرداری‌های اینترنتی، طرح استفاده اجباری از رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا) دردستور کار شبکه بانکی کشور قرار گرفته که به تدریج اجرایی می شود.

برخی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها شاکی هستند که در زمان سوال از کارمندان بانک‌ها درباره راه اندازی رمزهای پویا متوجه می شوند که خود کارمندان بانک‌ها، با نحوه کار این رمزها آشنا نیستند.
مردمی که در نصب و راه اندازی سامانه دریافت رمزهای پویا دچار مشکل هستند، معمولا برای دریافت اطلاعات و راهنمایی به شعب بانکی مراجعه می‌کنند، اما برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی با راهنمایی اشتباه امکان دارد که مشتریان را دچار مشکل کنند.

«عبدالمحمدی» مشتری یک بانک بزرگ دولتی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای استفاده از پیامک به جای اپلیکیشن، کارمند بانک به من پیشنهاد داد که سامانه ussd (ستاره مربع) را برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف فعال کنم که چنین نیز کردم.

وی ادامه داد: ساعت ۱۰ شب ناچار به انتقال پول ضروری به حساب بانکی دیگری شده و اقدام به دریافت رمز پویا از طریق ussd کردم، اما با وجود تکرار فراوان، این امکان فراهم نشده و نتوانستم که رمز دوم پویا را دریافت و به تبع آن پول را منتقل کنم.

وی یادآور شد: به دلیل فعال کردن رمز دوم پویا از طریق ussd، رمز دوم ایستای من نیز غیر فعال شده بود، بنابراین تا صبح فردا باید منتظر می‌ماندم.

این مشتری بانکی به ایرنا افزود: صبح روز بعد که به شعبه بانک مراجعه کرده و این مشکل را به همان کارمند بانک توضیح دادم، وی پاسخ داد که دریافت رمز پویا از طریق ussd فعلا دارای چنین مشکلی است باید صبر کنید تا در روزهای بعد این مشکل برطرف شود.

این مشتری بانکی، اضافه کرد: این کارمند اگر همان ابتدا به من می‌گفت که ussd دارای چنین مشکلی است، هیچ گاه آن را فعال نکرده و دچار مشکل نمی‌شدم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
SecImgSes
* نظر:
saman
نگاه بنکر
چهره های ماندگار