پرواز بانک ایران زمین با بال های دیجیتال

ما در حال ورود به عصرجدید از نوآوری و دیجیتال هستیم که روابط بین مشتریان و بانک‌ها را تغییر شکل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بنکر (Banker بانکداری دیجیتال مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری است که هدف آن، غنی‌سازی سرویس‎های استاندارد برخط و موبایلی از طریق به کارگیری فناوری‌های دیجیتال می‌باشد. در این نوع بانکداری شعب فیزیکی بانک‌ها حذف نشده بلکه از وضعیت تراکنش محوری به سمت مشاوره محوری پیش خواهند رفت.
بانک‌های مختلف در سراسر جهان در مسیر دیجیتالی شدن قدم گذاشته و استراتژی‌های خود را متناسب با این هدف تدوین می‌کنند. عدم شناخت و درک مناسب ساختار تحول دیجیتال و تاثیری که بر فضای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیت کشور دارد و همچنین عدم برنامه‌ریزی صحیح در سطح برنامه‌ریزی کلان، به عنوان مهمترین مسئله مدیران کشور است.

 

*بانک هایی با خدمات بیشتر
پرداخت دیجیتال بانک‌ها را قادر می‌سازد تا هزینه‌های خود را کاهش داده و درآمد و بهره‌وری و همچنین سهم نسبی بازار را افزایش داده و به مجموعه وسیعتری از مشتریان خدمت رسانند. کیف پول دیجیتال برای تجارت دیجیتال و اکوسیستم‌های مبتنی بر خدمات ارزش افزوده ضروری است. کیف پول دیجیتال هزینه‌های معامله را برای مشتریان و هزینه‌های مالی را برای عملیات بانکی بهینه می‌کند. هوش مصنوعی به ارائه محصولات بانکی همچون سپرده‌ها، وام‌ها وغیره از طریق کانال‌های مستقیم همچون رسانه‌های اجتماعی، کمک می‌کند.
این امر هم‌راستا با تغییر رفتار و اولویت‌های مشتری در تجارت الکترونیک است. گسترش برنامه‌ریزان و مشاوران مالی دیجیتال مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی جهت ارائه خدمات مشاوره درخصوص درآمد مالی، پرداخت‌ها و پرداخت‌های دوره‌ای، پس‌اندازها، سرمایه‌گذاری‌ها. ساخت یک بانک دیجیتال از ابتدا امکان ایجاد یک زیرساخت منعطف فناوری اطلاعات را فرآهم می‌کند که این امر منجر به ایجاد حالت ایده‌آل مدیریت ریسک می‌شود.
همچنین به بهینه‌سازی ترازنامه بانکی برای دستیابی به بازگشت سرمایه بیشتر از درآمدها کمک کرده و تطبیق با تغییرات مداوم قوانین بانکی را به صورت آنی تضمین می‌کند. از آنجایی که بانک‌ها دارای منابع غنی از اطلاعات رفتاری مشتریان هستند، می‌توانند بینش و پیشنهادات ارزشمندی در خصوص انتخاب آینده مشتریان ارائه کرده و ارزش ارائه شده به مشتریان را با بانکداری دیجیتال گسترش دهند.


*بال های دیجیتال بانک ایران زمین گشوده شد
 بانک ایران زمین از جمله بانک هایی است که در طول چند سال گذشته با برنامه ریزی منسجم و دقیق و با بهره گیری از کارشناسان خبره و مدیران کاربلد توانسته است زیرساخت های دیجیتالی صنعت بانکداری را متحول و آماده بهره برداری کند.
عبدالمجید پورسعید، که همواره در حوزه های بانکداری الکترونیک و دیجیتال فعالیت داشته، حال آزمون دیگری را به سرانجام خواهد رساند.
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در سه سال و نیم گذشته حول محور بانکداری دیجیتال در این بانک می گوید: به عنوان اولین بانک در ایران در شرف اجرای بانکداری دیجیتال به صورت پایلوت هستیم. آنچه در سال های گذشته به عنوان چشم انداز بانک ایران زمین مطرح بود، در حال تحقق است.
او تحقق بانکداری دیجیتال را نزدیک دانست و گفت: هنوز مفهوم بانکداری دیجیتال و اجرای فرآیندهای آن در سطح شعب و ارائه خدمات به مشتریان برای بسیاری از فعالان عرصه بانکی کشور ساختار اجرایی ندارد، اما بانک ایران زمین به عنوان اولین بانک دیجیتال کشور، با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال های گذشته و مشخص کردن نقشه راه در مرحله تبدیل شدن به اولین بانک دیجیتال است و به زودی از اجرایی شدن بانکداری دیجیتال رونمایی خواهیم کرد.
پورسعید با بیان این نکته که چشم انداز بانکداری در ایران با توجه به رشد و توسعه این صنعت تغییر خواهد کرد، معتقد است: باید آینده بانکداری و صنعت مالی را دوباره بازنگری کنیم. در حال حاضر شرایط در این عرصه تغییر کرده و نگاه مردم به این صنعت با آنچه در گذشته بود، متفاوت شده است، انتظار مشتریان دیجیتال، دریافت خدمات با شکلی متفاوت است. بانکداری دیجیتال موضوعات و معضلات زیادی مانند امنیت حساب ها، امنیت کاربران، ارائه خدمات مستمر و ثابت در تمامی لحظات، تغییر نحوه پرداخت و دریافت توسط کسب وکارها و. .. دارد. اینها همه و همه عاملی برای بازنگری چشم انداز آینده است.
به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین ، امروز پایش و کاوش اطلاعات مشتریان و استفاده از هوش تجاری در بانک ها به عنوان یک اصل بانکداری دیجیتال در حال پیاده سازی است، در کنار این امر شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و فین تک ها نیز به عنوان بازیگران دیجیتال نسبت به این امر اقدام می کنند که این امر سبب خواهد شد بانک ها منابع مالی خود را با دقت بیشتر و بازدهی بالاتر به مشتریان ارائه کنند.


*آخرین مدل بانکداری
مجید شایسته رئیس هیات مدیره بانک ایران زمین می گوید: بانکداری دیجیتال آخرین مدل بانکداری در جهان است و شما تغییر کار و تفاوت ها را حتی در شکل و طراحی فضای داخلی بانک نیز می توانید ببینید.
او با ابراز رضایت از عملکرد بانک متبوع خود عنوان می کند ،ایران زمین قصد دارد تا سال 1400 تمام شعبی که از لحاظ فیزیکی امکان دیجیتالی شدن را دارند به این سو سوق دهد.

 

*رتبه اول بانکداری دیجیتال در ایران
مجتبی شیروانی نیز در خصوص ورود به فضای بانکداری نوین این بانک گفت: با تصویب برنامه افق 1400 بانک به دنبال راهکاری برای ایجاد مزیت در فضای رقابتی بانکداری دیجیتال بود.
این عضو هیات مدیره ادامه می دهد: خوشبختانه بانک ایران زمین این پتانسیل را داشت که به سوی بانکداری دیجیتال حرکت کند و همین مزیت رقابتی برای ترسیم افق 1400 بانک و طرح تحول یا پرواز انتخاب شد.
او معتقد است: دنیا به سمت بانکداری دیجیتالی حرکت کرده و بانک ها تبدیل به یک مجموعه سرویس محور تبدیل شده اند و ایران زمین نیز در افق 1400 به دنبال رتبه اول بانکداری دیجیتال در ایران است.

 

* توسعه تولید داخلی با  ایران زمین
 نایب رییس هیات مدیره بانک ایران زمین نیز معتقد است: این بانک برای آسایش مشتریان خود سعی می کند خدمات نوین را با بهترین کیفیت به ایشان ارائه کند از این رو در برنامه تحول و یا پرواز به خوبی برنامه ریزی خوبی برای ورود به بانکداری نوین و دیجیتالی شده است که امیدواریم تا سال 1400 این مهم محقق شود.
قدیمی در مورد فضای فعلی بانکداری در ایران نیز گفت: متاسفانه اقتصاد کشور ما بانک محور است و بانک ها نقش بسیار پر رنگی در تولید دارند اما فشارهای بیرونی بر روی سیستم بانکی افزایش پیدا کرده و بسیار نگران کننده شده است.
وی افزود: برخی افراد منافع خاصی در تضعیف بانک های کشور دارند و از این رو جو بدی را برای سیستم بانکداری ایجاد کرده و در حال تخریب وجهه بانکداری ایران هستند.

 

*رونمایی از پایلوت اولین بانک دیجیتال
 همچنین معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین می گوید: یک کار گروهی بی نقص و عالی داشتیم که با همکاری شعب، ستاد، مرکز تماس و شرکت های گروه انجام شد و باعث شد تجربه ای عالی برای همکاران ثبت شود.
فرهاد اینالوئی افزود: برنامه ریزی برای مهاجرت مرکز داده بانک ایران زمین از سه ماه قبل آغاز و از ابتدای هفته پیشین وارد مرحله تست سرد شد و در روزهای جمعه و شنبه گذشته نیز محیط عملیاتی مورد آزمون قرار گرفت و نتیجه آن، این است که امروز بانک دارای مرکز داده ای با استانداردهای جهانی است.
 اینالوئی با اشاره به اینکه راه اندازی و افتتاح این مرکز پیش زمینه آغاز بانکداری دیجیتال خواهد بود گفت: این تجربه خوشایند که آغازی برای شروع فعالیتی بزرگ تر است ما را بر آن می دارد که اعلام کنیم به زودی با استعانت از حضرت حق و یاری شما همکاران کوشا از «پایلوت اولین بانک دیجیتال» کشور رونمایی خواهیم کرد و دستاوردی بزرگ را برای کشور به بار خواهیم آورد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
SecImgSes
* نظر:
saman
نگاه بنکر
چهره های ماندگار