بنکر | Banker
چهارشنبه 21 خرداد 1404
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تحول دیجیتال بانک‌ها-بایدها و نبایدها

14 بهمن 1398
در ارز دیجیتال

خوشبختانه با توجه به روندهای تکنولوژیک و اجتماعی صورت‌پذیرفته در جهان و ایران، «تحول دیجیتال» به‌عنوان یک امر بدیهی و الزام از سوی نقش‌آفرینان صنعت بانکی پذیرفته شده است و تمامی بانک‌ها، سعی دارند نسبت به برنامه‌ریزی برای این تحول اقدام کنند. در این گزارش سعی می‌شود به برخی از بایدها و نبایدهایی که شبکه بانکی کشور برای تحقق بانکداری دیجیتال به آن توجه کنند، پرداخته شود:

 

• تلاش همه‌جانبه به‌منظور تغییر در مدل‌های ذهنی حاکم بر کسب‌وکار بانکی:

بانکداری دیجیتال یا هر تغییر و تحولی در سازمان‌ها صرفاً زمانی صورت خواهد پذیرفت که مفروضات حاکم بر الگوهای رفتاری مورد بازنگری قرار گیرد. فرایندهای فعلی در سیستم بانکی کشور مبتنی بر قضاوت‌های شخصی است. مهم‌ترین تغییری که در این خصوص بایستی اتفاق بیفتد این است که مبتنی بر اطلاعات شناختی از مشتری، مدل‌های تصمیم‌گیری داده-محور، صلاحیت تعیین ظرفیت اعتباری افراد و تصمیم‌گیری در مورد اعطای اعتبار به مشتریان را داشته باشند. این تغییر یک تغییر بزرگ است و بایستی بخش فناوری اطلاعات بانک‌ها بتوانند از طریق تحلیل اطلاعات شناختی مشتریان و طراحی مدل‌های اعتبارسنجی تایید این کار را از مراجع قانونی و سیاست‌گذار کسب‌وکار بانکی بگیرند. بدیهی است قوانین و مقررات بانکداری امروزی منجر به روش‌های فعلی تصمیم‌گیری شده است که بازنگری در آن ضرورت دارد.

 

• داشتن دیدگاه بلندمدت و آینده‌نگر در خصوص سرمایه‌گذاری برای تکنولوژی‌های متحول‌کننده:

به‌کارگیری فناوری‌های متحول‌کننده بار هزینه‌ای بسیار زیادی را به بانک‌ها تحمیل می‌کند. یکی از چالش‌های پیش‌روی بانک‌ها این است که بتوانند از بازگشت سرمایه‌گذاری در فناوری اطمینان حاصل کنند، به‌ویژه زمانی که تکنولوژی‌ها و سایر شرایط به سرعت تغییر می‌کند. بنابراین اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و اطمینان از بازگشت هزینه‌های ناشی از پیاده‌سازی تغییرات بسیار ضروری می‌کند. ایجاد تعادل بین هزینه‌ها و مزیت‌های تکنولوژی‌ها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق از طریق تدوین چشم‌انداز مناسب و تعیین نقاط کلیدی در مسیر تغییرات با در نظر گرفتن یک رویکرد جامع است.

 

• برنامه‌ریزی و مدیریت ریسک:

ارتباطات بین اجزای تشکیل‌دهندۀ سازمان‌ها بسیار پیچیده، پویا و اغلب ناشناخته است. معمولاً تصمیم‌گیری در مورد تغییر یک فرایند، اثراتی غیرمستقیم یا پیش‌بینی‌نشده بر کل سیستم سازمانی می‌گذارد. نظر به گستردگی تغییرات ناشی از تبدیل بانکداری سنتی به دیجیتال، تحول دیجیتال در شبکه بانکی کشور دارای ریسک زیادی است. بنابراین شناسایی ریسک‌های مترقبه و برنامه‌ریزی به‌منظور مدیریت آن‌ها ضرورت دارد.

 

• توجه به بازآفرینی سفر مشتری به‌جای تمرکز بر خرید تکنولوژی:

تاثیر فناوری اطلاعات در شیوه زندگی مشتریان موجب شده است تا انتظارات مردم از فرایندهای دریافت خدمات بانکی دستخوش تغییر شود. پیش از این مشتریان، وفاداری بیشتری به بانک‌ها داشتند اما انقلاب دیجیتال مجموعه‌ای از اصول بنیادین خدمات مالی را به چالش کشیده و وارونه کرده است. به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال در کسب‌وکار بانکی نباید به‌عنوان هدف در نظر گرفته شود. این کار باید وسیله‌ای باشد تا سفر مشتری در دریافت خدمات بانکی کاملاً دیجیتالی شود. در این قسمت نیز آنچه اهمیت دارد اولویت‌بندی اعمال تغییرات بر اساس حداکثر اثربخشی آن برای مشتری و انتخاب کلیدی‌ترین سفرهای مشتری برای تغییر است.

 

• استفاده از ظرفیت‌های داده‌ای و تمرکز بر مدل‌های تحلیل داده:

با توجه به پیش‌رو بودن بانک‌های کشور در به‌کارگیری سیستم‌های اطلاعاتی، در حال حاضر داده‌های بسیار زیادی از مشتریان نزد هر یک از بانک‌ها وجود دارد. ایجاد قابلیت‌های کلیدی در حوزه تحلیل داده و مدل‌های تصمیم‌گیری شناختی از اولویت بالایی برخوردار است.

 

• تعامل با نقش‌آفرینان جدید دیجیتال: در سال‌های اخیر شاهد رشد شرکت‌های استارتاپی هستیم. شرکت‌های یادشده ظرفیت‌های بالایی در شکل‌گیری تحول دیجیتال، به‌خصوص در حوزه بازآفرینی خدمات بانکی و ارائه داده‌های شناختی دارند. مشارکت با استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها و تعریف مشارکت‌های برد- برد در راستای تحول دیجیتال ضمن اینکه فرصتی برای ظهور و رشد کسب‌وکارهای جدید فراهم خواهد کرد، بانک‌ها را در بازآفرینی سفر مشتری یاری‌بخش خواهد بود.

با توجه به کارنامه تلاش‌های بی‌وقفه بازیگران صنعت بانکی، امید است این بار نیز شاهد حرکت‌هایی اثربخش در تطبیق با دنیای دیجیتال، ارائه خدمات نوین به مشتریان و ظهور مدل‌های نوین کسب‌وکار در این صنعت باشیم.

برچسب ها: انقلاب دیجیتالبانکداری دیجیتالتحول دیجیتالشرکت‌های استارتاپیکسب‌وکار بانکیمدیریت ریسک
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

بانکداری

بانک کشاورزی وارد فاز تحول دیجیتال شد

28 اردیبهشت 1404
بانکداری

پالیز بانک کشاورزی «اقدام برجسته» بانک ها شد

2 بهمن 1403
ارز دیجیتال

چگونه در بازار ارزهای دیجیتال بازنده نباشیم؟

9 آذر 1403

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

پس از افزایش برداشت‌ها از صرافی بایننس شایعاتی در مورد این صرافی منتشر شد

۳ ارز داغ بازار | بایننس پذیرای توکن‌های جدید شد!

21 خرداد 1404

شعب کشیک بانک ملی ایران در روزهای پنج‌شنبه

21 خرداد 1404

بانکی که در تمام بحران‌ها کنار مردم ایستاد!

21 خرداد 1404

آغاز حرکت تازه بانک مرکزی برای تأمین ارز

21 خرداد 1404

فرمان جدید رئیس‌جمهور: پرداخت کالابرگ به ۷ دهک

21 خرداد 1404

بانک ملت قهرمان پرداخت وام فرزندآوری شد!

21 خرداد 1404
بیت کوین

بیت‌کوین در خطر! هشدار بانک سیگنوم

21 خرداد 1404

قیمت طلا، دلار و سکه امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴

21 خرداد 1404
درصد سود بانکی

سود پنهان وام بانکی ۴۵ درصد شد

21 خرداد 1404

پاکسازی پول‌های آلوده و جعلی آغاز شد

21 خرداد 1404

واردات خودرو با ارز آزاد تأیید شد | قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟

21 خرداد 1404

انقلاب در شبکه بانکی؟ انحلال بانک‌های ضعیف در راه است؟

21 خرداد 1404

واردات خودرو آزاد شد | جزئیات کامل مصوبه جدید دولت

21 خرداد 1404

صعود طلا با سایه‌ روشن‌های دیپلماتیک

21 خرداد 1404

قیمت طلا جهانی امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴

21 خرداد 1404

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، پلکسی، قیمت لحظه ای تتر

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

پس از افزایش برداشت‌ها از صرافی بایننس شایعاتی در مورد این صرافی منتشر شد

۳ ارز داغ بازار | بایننس پذیرای توکن‌های جدید شد!

21 خرداد 1404

لیست شعب کشیک بانک سپه در پنجشنبه ۲۲ خرداد اعلام شد

21 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

  • تماس با ما
  • درباره ما

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد