بنکر | Banker
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بیمه مرکزی پاسخ دهد

۱۹ فروردین ۱۳۹۹
در اقتصاد و بیمه

به گزارش بنکر (Banker)، سوالی که بی جواب است و یا نوعی کلاه برداری مدرن است! چالش شرکتهای بیمه! آیا کسی هست که به این سوال پاسخ دهد؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید. مدتی است که مساله بیمه شخص ثالث خودرو فکرم را به خودش مشغول کرده است.

مساله ای که اکثر مردم نه، بلکه تمام افراد و آحاد جامعه به نوعی درگیر آن می باشند. آمارها نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق خانوارها دارای یک خودروی سواری می باشند. حتی قریب به ۳۰ درصد مردم دارای دو خودرو بوده که هر ساله مبالغی را بابت حق بیمه شخص ثالث با توجه به نوع، مدل و تعداد سیلندر خودرو به شرکتهای بیمه پرداخت می نمایند! حال مساله جالب توجه این است که چرا بیمه شخص ثالث هر خودروی سواری باید با خودروی سواری دیگر فرق کند؟ چرا مدل خودرو، سال تولید، یا نوع خودرو در میزان و مبلغ حق بیمه شخص ثالت تاثیرگذار است؟
اگر موضوع بیمه بدنه خودرو بود که حق با شرکتهای بیمه هست، لذا جهت روش شدن مساله با ذکر یک مثال توضیح می دهم! به طور مثال یک خودروی پراید مدل ۱۳۸۷ را در نظر بگیرید، هزینه پرداختی بابت بیمه شخص ثالث شامل تعهد جانی و تعهد مالی و تعهد شرکت بیمه در خصوص شخص راننده (توجه داشته باشید در مورد بیمه شخص ثالث صحبت و بحث می شود) مثلا ۳۰۰ هزار تومان می شود، در حالیکه بیمه یک دستگاه خودروی پارس مدل ۱۳۸۷ باهمان شرایط و همان میزان تعهدات می شود ۸۰۰ هزار تومان و بیمه یک دستگاه خودروی سانتافه با همان مدل می شود ۲۸۰۰۰۰۰۰ هزار تومان و حق بیمه شخص ثالث یک دستگاه خودروی بنز باز هم با همان مدل و شرایط می شود ۲۴۰۰۰۰۰ هزار تومان! یا اینکه بیمه شخص ثالث دو خودروی مشابه مثلا خودروی سمند مدل ۱۳۸۷ می شود ۵۰۰ هزار تومان، در حالی که بیمه خودروی سمند مدل ۱۳۹۷ می شود ۸۰۰ هزار تومان! مگر چه فرقی است در میزان پرداخت دیه میان یک خودروی مدل ۱۳۷۰ با یک خودروی مدل ۱۳۹۷ در زمان بروز حادثه و تصادف از سوی شرکتهای بیمه!؟

آیا شرکتهای بیمه که با توجه نوع و مدل خودرو مبالغ بیمه را تعیین می کنند، در زمان پرداخت دیه مازاد بر مبلغ تعهد شده، مبلغی را به فرد مصدوم و مجروح و یا اولیا دم متوفی پرداخت می کنند، که هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث، مبلغ بیشتری را دریافت می کنند!؟ باز هم براى روشن شدن موضوع لازم است مثالی را بیان کنیم. اگر فردی در اثر تصادف با یک دستگاه خودروی پراید مدل ۱۳۸۷ فوت نماید، شرکت بیمه متعهد، فقط مبلغ تعهد جانی ذکر شده در بیمه نامه را به اولیا دم پرداخت می نماید و این درحالی است که مالک خودروی پراید مذکور مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت نموده است!

حال اگر فردی با یک دستگاه خودروی بنز مدل ۲۰۱۸ تصادف کند و منجر به فوتش شود، شرکت بیمه باز هم همان مبلغ تعهد جانی که در کلیه بیمه نامه ها یکسان می باشد را به اولیا دم پرداخت می نماید، در حالیکه مالک خودروی بنز مذکور بابت حق بیمه شخص ثالث ۲۹۰۰۰۰۰ هزار تومان پرداخت نموده است!

نتیجه ای که از ذکر مثالهای بالا گرفته می شود این است که پرداخت دیه به فرد مصدوم و مجروح و یا اولیا دم هیچ ربطی به نوع و مدل خودرو ندارد، پس چرا و به چه دلیلی بایستی حق بیمه شخص ثالث خودرروها با یکدیگر متفاوت باشد! البته بعضی ها تعداد سیلندر و قدرت خودروی سواری را ملاک تعیین حق بیمه قرار داده و عنوان کرده اند که این هیچ ربطی به زمان وقوع حادثه و تصادف و در نهایت فوت شخص ثالث ندارد، چرا که ممکن است خودروی پرایدی با سرعت ۸۰ کیلومتر به فردی برخورد کند و منجر به فوت طرف شود و یک خودوری بنز با همان سرعت ۸۰ کیلومتر به شخصی برخورد نموده و منجر به فوتش نشود! پس با توجه به مثالهای بالا، تعداد سیلندر و قدرت موتور در خودروهای سواری هیچ نقشی در زمان تصادف منجر به فوت ندارد! جالب اینجاست که هرچه مدل خودرو بالاتر باشد و یا نوع آن فرق حق بیمه پرداخت آن هم متفاوت است!

برچسب ها: بیمه شخص ثالثبیمه مرکزیخودروهای سواریمبالغ بیمهمدل خودرو
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

بیمه مرکزی
اقتصاد و بیمه

ممنوعیت سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی در شرکت‌های بیمه

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
اخبار روز

ثبت اطلاعات املاک و اسکان برای خرید بیمه الزامی شد

۲ خرداد ۱۴۰۴
بیمه مرکزی
اقتصاد و بیمه

شرط صدور بیمه‌نامه اعلام شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

۱۰ فرمان کنترل تورم

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
اتریوم

قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار می‌رسد؟ | ۳ سیگنال صعودی

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت جدید انواع نان اعلام شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

طلا در منطقه خطر قرار گرفت! ریزش سنگین در راه است؟

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده توسط تحلیلگران برجسته

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت سیمان امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۴؛ بازار آرام اما ناپایدار

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت دلار آزاد امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۴/ پیش‌بینی روند دلار

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

قیمت طلا و سکه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴/بازار طلا به کما رفت

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

بانک کشاورزی ۹۲ساله شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

با نیک وام بانک ملت، هم وام بگیر هم جایزه ببر!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

حضور بانک رفاه در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

تاثیر تغییر رئیس فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

۱۰ فرمان کنترل تورم

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
اتریوم

قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار می‌رسد؟ | ۳ سیگنال صعودی

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

انتخاب ماه
    • تماس با ما
    • درباره ما

    نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران ۲۴ می باشد

    بدون نتیجه
    مشاهده تمام نتایج
    • ویژه بنکر
    • اخبار روز
    • بانکداری
    • طلا و ارز
    • ارز دیجیتال
    • وام
    • دریافت شماره شبا
    • دیگه چه خبر ؟
    • تاریخ و اقتصاد
    • استخدام در بانک
    • اقتصاد و بیمه

    نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران ۲۴ می باشد